tisdag 25 september 2007

WTF?!

Jag vill ätaätaätaäta. Jag har verkligen en käck liten gravid-look going on. Magen har börjat puta ut längre än den skinntorra lilla jag-har-faktiskt-ammat-två-barn! -bysten. Skitsnyggt. Verkligen.

Jag borde sluta äta glass och kakor och godis VARJE DAG. Jag borde lägga ner pizza och McDonald's. Jag borde fan sitta med en jävla riskaka hela långa dagen.

Jag borde träna. Innan jag skadar någon med allt omkringfladdrande späck som jag förtvivlat försöker dölja med kläder. Flodvågor och fläskberg.

Jag gillar att ligga framför tv'n och mumsa. Jag gillar att väga 47 kg oavsett vad jag äter.

Jag skyller (självklart) på att jag slutat röka och börjat med antidepressiva. Vem går inte upp ett kilo eller två (eller tio!) av sånt? Jag borde väga mig och se den bistra sanningen i brunögat här och nu. Urgh. Jag vet iallafall att jag med säkerhet galopperar mot det fruktade 60-strecket.

Jag har vägt 63 som mest. Och då skrev jag in mig på förlossningsavd med min första dotter i antågande. Men NU ÄR JAG JU INTE GRAVID.

1 kommentar:

Anonym sa...

du har ju nåt att skylla på iaf, här börjar mamma undra om jag inte är oskuld längre. hela familjen skrattar både gott, nervöst och oroligt åt den där magen som inte går att dölja längre... haha, nu lät det som jag var 14 och bodde hemma :)