onsdag 26 september 2007

Chiq latte-mamma?

Katten är halt. (katten med ett öga) Lillebror Hund tycker det är mysko, och vill puffa och skuffa på Herr Katt - som i sin tur blir sur (såklart!), och morrar och fräser och skuttar iväg på tre ben. Nu har jag officiellt sjukskrivit katten, så han får inte gå ut. Han är arg på mig. (jag är hyfsat säker på att han kommer kissa nånstans för att visa HUR arg han är)

Mamma Katt ligger mest och glor, och Storebror Hund ligger och sover som en annan pensionär.

Lilltjejen var arg på mig i morse (no shit?!), vilket till sist resulterade i att jag ringde upp den kompis hon skulle haft med sig hem efter skolan och sa att det tyvärr inte blir nåt med det. Vrål och gap. Alltså, välkommen till min dysfunktionella verklighet.

Enögda katter som haltar, döttrar som vrålar och tykar sig tills man storknar, och så JAG, mamma antidepressiv-medicin, arbetslös, vars planer för dagen innefattar att kasta sig på soffan och blänga på Medium. Inte ett chiq latte-mamma så långt ögat kan nå. Mer av en white trash dito, kanske? (men jag var faktiskt på anställningsintervju igår, HA!)

Idag hade Lilltejen på sig en av mina t-shirts till skolan - den med en dödskalle framtill med texten US TOUR, och på baksidan raden av krig där Storebror i Väst lagt sig i, en turneplan kan man ju säga, med årtal och antal döda... Vet inte om det är passande för en åttaårig flicka att komma med en sån tröja till skolan? Men å andra sidan så kunde det varit värre - det kunde varit en tröja med moderat-logga! ryyyyyyyys.

Viva la revolution!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Att en 8-åring har på sig en sån tröja är lika jävla hjärdött som om hon skulle ha en M-tröja eller Fp, eller vilket annat patis tröja som helst. Att pracka på barn politiska och religiösa åsikter (mer än vad som sker pga den givna sociala präglingen) är skit. usa har dessutom deltagit i flera krig som vi skall vara jävligt tacksamma för att dom har gjort.
lev väl

Blackart sa...

Förutom det faktum att det inte är en propaganda-tröja, då. Eftersom det inte står några osanningar, bara rena fakta. Det rör sig inte om vare sig religion eller politik. Exempel på krig vi ska visa tacksamhet över får du gärna ge mig. Jag kan inte komma på ett enda.

Anonym sa...

jag skrev att vi skall vara tacksamma för att dom deltog i flera krig.1:a o 2:a världskriget är jag jävligt glad för att dom gick in i. Ett nyare exempel är när eu bad usa engagera sig i balkan krisen för att bla. stoppa den serbiska eniska resningen.

Anonym sa...

Tröjan är väl ändå en "politiskt markering"?.Hade jag klätt en 8-åring i t-shirt med "fakta" om Stalins eller Hitlers massmord, oavsett hur sanna dessa fakta än nu vore så anser jag att det vore fel det också

Blackart sa...

Tack för dina synpunkter! Jag håller med om att det är en markering, men i mina ögon handlar det mer om markera att krig leder till döda (ofta civila) människor. (svårt att förklara med tanke på att du inte vet hur tröjan ser ut) Och är markeringar alltid fel? Om man bär en tröja med "Stoppa säljakten" eller "greenpeace" är det ju också en markering.

Sedan kan man ju vara tacksam eller ej för att USA lägger sig i, men i många fall kör de över FN och beter sig som om de äger världen. I många fall där USA lagt sig i får de större delen av världen emot sig, och tycks bita sig fast enbart på grund av sin befängda patroism. Vilket jag starkt vill markera att det INTE är okej.

Gällande då de går in för att störta diktatorer och liknande så är kanske tanken god - men hur blir resultatet?

Kanske ska passa på att meddela att jag faktiskt har ett amerikanskt medborgarskap som ligger och dräller - jag är alltså inte "av naturen" emot USA ;)

Anonym sa...

hahahah, men vadå, man ärver alltid sina åsikter från sina föräldrar, sen får man väl hoppas att man uppfostrat barn som kan tänka själva... min brorsa är sosse bara för att pappa är så jäkla röd, annars skulle han nog ha röstat blått, klart bra tycker jag. solidaritet skadar ingen och att ta ställning mot krig känns ju, ja, jävlar, ge fan i att pracka på folk sånna hemska åsikter, hahahahaha

Anonym sa...

var har du köpt den tröjan? jag letat efter den så länge!