tisdag 11 september 2007

Vad är då Tele Q?

Tele Q är en liten bajskorv som svarar när man ringer exempelvis vårdcentraler och liknande. En avancerad telefonsvarare, skulle man kunna säga. Man möts av en äcklig liten telialiknande slyna som berättar vilka val man kan göra, ber en att knappa in personnummer och telefonnummer och meddelar sedan vilken tid man kommer bli uppringd.

Jättefiffigt.

Särskilt om man jobbar eller så, och ringer NÄR MAN HAR TID ATT PRATA. Inte för att få reda på när DOM har tid att prata. Svara i telefon, era sopor!

Och, nej. Jag jobbade inte igår. Jag är bara negativ.

Men jag har jobbat och mötts av tele q, när dom meddelat att dom ringer mig en tid jag absolut inte kan svara. Då blir man superglad av fiffiga tele q.

1 kommentar:

Stina sa...

Hej!
Jag heter Stina och jobbar på TeleQ. Ja, du får gnälla ;) Bra att du skriver av dig så vi har möjlighet att fånga upp synpunkter :D

Det finns en fiffig funktion som låter dig ändra tiden att bli uppringd på om den inte passar. Efter du fått tiden för uppringning uppläst får du frågan "Vill du ändra tid eller något annat, tryck *". Tryck då * så blir du erbjuden en ny tid av systemet. Hoppas det gör det enklare för dig framöver!