måndag 10 september 2007

Dansanta Dönickar

Inatt har jag premiärnannat i min nya pyjamas och det funkade fint som fan. One tough coockie.

Mina yngel har börjat dansa. Storynglet kör street dance, och ruttan (lillynglet) ska göra balettskutt. Sötare än socker.

Själv önskar jag att jag kunde få ranta runt i min kakjamas dagen lång... Sova lite ibland... Slökolla på tv... Läsa en bok... Lösa sudoku...

Istället har jag två veckors arbete framför mig. Fnys.

Jag förundras över att a-kassan kan ha hur lång handläggningstid dom vill, som om man får skylla sig själv om man inte har ett sparkapital som man kan överleva på i månad efter månad. Alternativt kan gå på sparlåga och lägga ner att äta. Och givetvis kan räkningarna vänta. Allt och alla kan vänta. Jag har nu varit inskriven på AF i två månader.

Jag förundras också över att man kan ha en högskoleutbildning, söka typ 2000 jobb och inte få napp nånstans. Ja, ja. Reinfeldt behöver ju sina loosers, också. Som han kan ta ifrån, så att dom rika kan få lite mer.

1 kommentar:

Anonym sa...

starta en sekt. ta folks pengar ohc bli rik. se till att anhängarna begår mass-självmord. och lev lyckligt resten av livet..