söndag 23 september 2007

JA, BLOGGEN ÄR ROSA NU!

Det är för jävligt. Rosa är både fult och löjligt. Så får det bli.

Jag började skriva ett litet blggeri igår men sen orkade jag inte. Det röda lilla krysset i högerhörnet lockade och pockade och VIPS! så klickade jag på det och POFF så var bloggsidan borta. Jag gjorde den där fylla-år-prylen, och det är ju så trist att jag låg och sov på soffan större delen av dagen. Jag fick en bok.

Jag har jobbat hela veckan. Urk. Urk. URK. Det är astrist att timvika. Timvikarier är en förbrukningsvara. Timvikarier är dom man skickar ut i spöregnet med alla kidsen medan ordinarie personalen har en massa viktiga planeringsgrejer för sig och TYVÄRR måste stanna inne...

Noll intresse noll ansvar, varje gjord timme räknar jag i pengar. (jävligt dåligt betalt, dessutom!)

A-kassan har FORTFARANDE handläggningstid. Klart, jag anmälde mig på AF den 9/7, så det har ju bara gått knappt 3 månader. Jo, det är klart, dom har ju att pyssla med. Inte ska man stressa - då kan man ju bli UTBRÄND.

2 kommentarer:

Anonym sa...

rosa är inte fult och löjligt, rosa är en bra färg som klär allt och alla... jaha, fylla år och så får man inte chansen att skicka lite kakor. kaaaaaaakoooor. jag fick en kikare när jag fyllde, jag kanske ska använda den till att ta en titt på alla mina grejer igen... hmm..

Anonym sa...

Råååååååååsa