tisdag 24 april 2007

Tjejsnack v17

Viktiga frågor
Ska man drogtesta 13-åringar? Motivera ditt svar. Ja. Eller nej... Svår fråga! Då skulle det vara alla, i så fall - som vid vaccinationer. Inget utpekande av "misstänkta" droganvändare. Och i samråd med målsmän, givetvis - precis som de måste godkänna vaccinationer.

Tycker du att man ska ha övervakningskameror i skolorna? Motivera ditt svar. Nej. Det finns väl något som kallas integritet, ändå! Men jag tycker att det borde finnas fler vuxna i cirkulation.

Tycker du att det är ok om det finns övervakningskameror på andra offentliga platser, som bussar, affärer, gator, taxi osv. Motivera ditt svar.
Vi lever väl inte i BigBrother-huset?! Affärer är okej. Men gator?! Vart är vi påväg?

Ska du donera dina organ? Motivera ditt svar. Det borde man. Men jag är så jävla feg. Vet inte om jag vågar. Nånstans är man ju ändå vid liv om det blir aktuellt... Donerar nog hellre mitt lik till forskning (inte alls lika ädelt, jag vet!)

Vad tycker du om dödshjälp? Motivera ditt svar. Om man vill dö och inte själv kan genomföra det, så borde det vara en rättighet att få dödshjälp. Vi är humanare mot våra husdjur än mot våra anhöriga.

Besök tjejsnack!

Inga kommentarer: