måndag 2 april 2007

Ja, hallå?

- Ja, hrm, jag ringer angående er utannonserade tjänst...
- Hur lång erfarenhet har du, då?
- Jo, jag har ju jobbat med löner och rapportering, och reskontran...
- Men har du jobbat fram årsbokslut? Har du tagit fram månadsrapporter?
- Nja, nä, det kan man nog egentligen inte säga...
- Vi söker ju någon som är erfaren, som självständigt kan ta hand om dom här bitarna.
- Ja, jo, jag förstår det...
- Ja, du kan ju alltid skicka in din ansökan, så får vi se.
- Ja, okej, tack, då gör jag så.

HUR FAN SKA MAN FÅ ERARENHET DÅ?!?! Jag är duktig flicka. Lättlärd, flitig som en myra, hög arbetsmoral... Give me a break nån jävla gång.

Jag är verkligen seriöst skittrött på den här jävla arbetsmarknaden. Det känns helt meningslöst att skicka in en ansökan. Känns så jävla meningslöst att ens lägga tid på att söka jobb SOM MAN INTE FÅR. Skit.

Inga kommentarer: