tisdag 3 april 2007

Nyklippt sjukling

Gött mos:

Klippte håret. Oj, äntligen ÄNTLIGEN nån som fattar att jag INTE VILL se ut som Posh-who- the-fuck-ever- Beckham. Så nu är jag lite mer som... Typ mig själv? Vet inte hur jag ska förklara, det höjdes hårfäste i nacken och skars hej vilt i håret, pudervax (da shit!) och flikar. En för jävla kort page? A la Robyn när hon slog igenom, men lite längre? Eller så. Typ. (vadå, fattar ni inte hur jag menar?!)

För jävla visset skitmos:

Jaha. Som ett brev på posten. Varför trodde jag att jag skulle komma undan, det gör jag ju aldrig. A L D R I G ! Bihåleinflammation. Exploderande värk i halva ansiktet och hammarslag i tänderna. Och givetvis är jag påväg att tappa rösten. Inte heller ett helt ovanligt fenomen, men det händer ju tack och lov inte vid varje förkylning. Jobbigt att vara i stor fet barngrupp utan röst! Idag var första dagen jag jobbade, dessutom, efter det jag var borta förra veckan på grund av den här jävla pissförkylningen.

Urgh, vad jag gnäller. Tur det är kort vecka. Bara två dagar kvar.

Mer gött mos:

Jag köpte ett par asstora brillor, jag menar ALLVAR - solglasöga gigantum! Jag fattade förstås inte att det var supertrendigt, eftersom jag är helt off, utan var mest bara glad över fulheten i dessa tingest. Men okej, jag kan väl leva med att vara ful och lite trendig på köpet. Även om det är hårt (att leva med trendighet, alltså).

Dessutom köpte jag en bok som jag hittade i "Udda fynd!"-hyllan i bokhandeln. En bok av tjejen som skrivit Pappa Pralin (som jag tills alldeles nyligen hade på nattduksbordet). Och det var en cd med på köpet, som kallas soundtrack. Jag blev glad och smätte in den i cd.spelaren i bilen redan på vägen hem.

Och så är det ju faktiskt Desperate Housewives på tv lite senare!

Inga kommentarer: