söndag 29 april 2007

Åååååå

Det är söndag. Men helgen är minsann inte slut för det! Två dagars ledigt till, thank you, kära Valborg och thank you, kära Arbetarrörelse!

Inte för att jag tänker demonstrera. Jag är för lat. Oengagerad. Leden är antingen a la karneval i Rio eller så är det några förvirrade gamla pensionärer som på sin tid arbetade på Varvet eller whatever, och slogs för att arbetare skulle få en semestervecka per år.

Inget av det känns tilltalande.

Jag är inte en pensionerad gammal varvsarbetare. Jag är inte en karnevalpingla.

Jag kommer väl förvisso läsa Syndikalisternas förstamaj-agenda på nätet

(Årets paroll är
Mot osäkra anställningar
För en flexibilitet på våra villkor
SAC-Syndikalisterna En fri kämpande fackförening )

hålla med och kanske till och med knyta näven (i fickan, var annars?). Nynna Internationalen är givet.

Mer glass åt arbetarbarnen!

Over and out.

Inga kommentarer: