tisdag 2 oktober 2007

Meh orka det...

Känner mig som min pubertala dotter. Vill bara himla mig och säga "MEH - orka det!" åt allt. Ibland, när man riktigt lackar ur kan man köra kortvarianten, bara ett bestämt "Orka."

Diskuterar med mig själv;
*Jag måste hänga tvätten, den ligger fan och möglar i tvättmaskinen! - Meh orka det.
*Måste åka och handla... - ORKA!

Diskuterar med andra;
*Jo, vi tänkte du skulle komma hit på anställningsintervju... - Meh, orka.
*Ska du ha julen iår också? - Uuuh, ORKA!

Orkaorkaorka.

Om allt går som det verkar så kommer jag ha ett jobb 8-17, må-fr från och med nästa måndag. Orka det.

Jag vill ju bara kolla på Veronica. Logan + Veronica = LoVe

(och KOLLA IN vem som har namnsdag idag!)

(jaa, jag fyllde 34 häromdagen. Orka vara vuxen.)

11 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är väl man inser att om man inte "orka" så är det någon annan som måste "orka" istället, det är väl då man är "vuxen" på riktigt; Att ta ansvar för sitt liv.

mvh
vvvv-våga vägra vara vänster!

Blackart sa...

Göra - vilja göra är inte samma sak. Skriva i blogg - bete sig i verkliga livet är inte heller samma sak.

Till exempel så känner jag ibland för att vara extremt elak mot folk som lämnar kommentarer när dom egentligen borde hålla käft. Men det är jag ju inte.

Anonym sa...

Jag förstår vad du menar .Ibland har jag lust att vara taskig mot folk som skriver blogginlägg när dom egentligen borde hålla käft och knega istälet.men jag låter bli.
lev väl

Blackart sa...

Eller hur! Ibland är man bara så sugen på att sparka neråt!

Anonym sa...

nej faktiskt inte ,men mot dom som flyter ovanpå utan att simma.
mvh

Blackart sa...

Det där får du gärna förklara närmare.

Anonym sa...

dom som flyter ovanpå utan att ha simmat dit. är(enligt mig) ffa. dom som ej drar sitt "strå till stacken" fast dom egentligen borde kunna göra det. ex. VD:ar och styrelser som tar ut oanständiga belopp fast "deras" bolag går dåligt.Folk som hellre är arbetslösa än att knegar på Mcdonalds. Snickare som är sjukskrivna men jobbar heltid svart istället. En viss % av alla de som "går in i väggen", En viss % av de sjukskrivna . M.a.o. dom som lever på de vanliga "hederliga" skattebetalarna,utan tillräckligt god anledning.
mvh
mvh

Blackart sa...

Och detta tar du då upp i en kommentar i MIN blogg, för att...?

Anonym sa...

Grattis i efterskott!! :)

Blackart sa...

Men helvete vad positiv du är! :)

Anonym sa...

paddel i huvudet på alla som tycker att det är mänskligt att börja jobba kl 8 på morgonen...