lördag 20 oktober 2007

Utmanad!

Jag blev utmanad av Darkangel. Hon i sin tur hade hittat utmaningen hos... Ja, nån annan (förlåt, men jag minns faktiskt inte!)... Utmaningen ser ut såhär:

Man ska ha öppna sinnen, eller hur? Det finns bra saker med det mesta. Men det finns saker som de allra flesta människor faktiskt vägrar att göra utan någon särskild motivering. Tänk Ebba von Sydow gå på en folkracetävling. Är det något fel att gå på en sådan tävling? Nej. Tänker hon göra det? Knappast. Tänker hon motivera varför? Nej. För henne är rimligen saken klar. Jag har många saker jag vägrar göra. Jag skapar härmed en utmaning och ämnet är "8 saker jag inte tänker ge någon chans":


  1. Inälvor.
    Jag menar inte dom man har i sig sedan födseln, utan dom man stoppar i sig via truten - lever? Njure? Blodpudding, goddammit?! Aldrig i livet!
  2. Lidl.
    Jag har aldrig satt min fot i deras usla små affärer. Och kommer aldrig göra!
  3. Thailand.
    Folk kan tycka att det är underbart hur mycket dom vill, men jag vill inte åka dit. (Jag ville det inte innan tsunamin heller, om nån nu tror att det är den som mörkar mitt omdöme.)
  4. Skidåkning.
    Not my bag of chips. End of story.
  5. Orkidéer.
    Visst är det väl snyggt och allt sånt, men jag vill inte ha dom.
  6. Raggare!
    Va fan! Har dom inget bättre att göra än att mecka bilen och cruisa?!
  7. Bönder.
    Inskränkta, illaluktande traktoråkande pappskallar kommer aldrig ens i närheten av att bli bubblare på min "jag-gillar"-lista. Tjejerna i "Bonde söker fru" måste ha en skruv lös.
  8. Ebba von Sydow.
    Jag vet inte ens vem människan är, men jag är fan inte intresserad av att få veta det heller!

Jag lär utamana Leopardia, Enioreh och Herr Nixon.

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha, det är ju skittaskigt att utmana en shopaholic som dessutom äter allt hon kommer över...

Anonym sa...

He! Thailand, jag säger detsamma. ALdrig! Så svennigt och framförallt äckligt miljöovänligt lång flygresa.

Anonym sa...

Så, nu har jag svarat. :P