onsdag 10 oktober 2007

Ja, ja, det där är sånt som ordnar sig... eller Vem fan orkar bry sig i vilket fall?!

Ujuj. Idag skulle morfar haft namnsdag. RIP, din gamle virrpanna! Nej, han heter inte Harriet!

(vilket jag däremot tror att min farmor hette... Eller, nej, det var nog Henrietta. Min gosedjursflodhäst hette Harriet! Hm, var finns hon nu??)

Okej, vad som hände häromdagen ( i det här inlägget ) var att jag blev "uppsagd" innan jag ens hunnit börja. Not bad at all. Jag kontaktade AF och frågade om det var vanligt att dom gav ut uppgifter på arbetssökande till företag som inte hade nån ledig tjänst... Jag ringde facket och frågade vad som gällde. Vad som gällde var att trots att jag inte hann börja så hade vi ett avtal, vilket ger mig laglig rätt till 14 dagars uppsägningslön och därtill 12 procents semesterersättning.

Vilket den hala lilla typen inte vill pynta, så nu får han ta konflikten med mitt fackliga ombud. Bwahahaha. Det finns givetvis fler detaljer i omlopp (tex så ringde han sen söndageftermiddag, och meddelade TILL MIN MAN att jag inte skulle kunna börja på måndagmorgonen klockan 8, eller faktiskt inte alls, för tydligen hade dom ingen ledig tjänst trots allt...)

Jag blev arg. Jag är fortfarande arg. Jag kommer vara arg tills jag har fått in mina pengar på kontot.Förmodligen kommer jag fortsätta vara arg även efter det. Arbetsgivare är små kryp.

För övrigt har jag fått noja på att hitta ett klipp från en serie som gick på femman för säkert fem år sen; Temptation Island. Klippet jag vill se och garva rått åt om och om igen innefattar killen Jack som sitter och grinar med alla sina väldiga, svällande muskler och ropar nåt i stil med "Stackars Gossi!" (om sin flickvän Emma). Lite läskigt likt den där biffige hockeyspelaren som var med i Big Brother och låg och lipade dagarna i ända... Vad hette han nu, då? Hmm....












Svenska paret Jack Gabban och Emma Jönsson sätter sin kärlek på prov i otrohetssåpan "Temptation Island". I två veckor levde de åtskilda omgivna av attraktiva singlar av motsatt kön. "Jag fick många erbjudanden", berättar Jack. "Det var jättehemskt att se. Videosekvenserna var ju medvetet gjorda för att manipulera", säger Emma.

Foto: JOACHIM LUNDGREN



Jahapp, nu får jag ut och sondera You Tube-terrängen efter detta viktiga klipp.

3 kommentarer:

Anonym sa...

aah, vilken röra...

Blackart sa...

Jaja, det är väl bara att lägga sig på latsidan igen, som den usla lilla arbetslösa parasit man är!

Anonym sa...

jag tycker det är reinfeldt som är en parasit...