torsdag 11 oktober 2007

Jobba?!

Vad kan man göra hemifrån? Det måste finnas nåt! Nånting att sälja online, nånting att bli avlönad för som man kan göra hemma. Vi är ju totalt IT-fierade, i många fall borde man lätt och snabbt kunna göra hemifrån det som man annars masar sig iväg till jobbet och gör, och sedan maila resultatet? Eller? Free Computer Smileys

Man kan ju förstås gå på den kreativa linjen, men problemet är att jag inte tror att nån vill köpa min skit, iallafall inte till den grad att det är något jag kan leva av... Det ska vara Camilla Läckberg till att skriva dåliga böcker som av nån anledning blir bestsellers. (jag skulle också kunna skriva en dålig bok, men ingen skulle ju köpt den, jue!)

Helvete, det måste finnas nåt! NÅT!

Nu får ni lägga pannan i djupa veck, mina kära små bus. Hjälp mig. (Jo, jag är trött på arbetsgivare. Vill inte ha dom läskiga små typerna in my face. Urgh)

Förresten! Jag hittade inget Stackars Gosi -klipp, heller.

7 kommentarer:

Anonym sa...

gosh, jag googlade på 'jobba hemifrån' och hittade värsta sexten... http://www.arbetahemifran.se/nice/
läskiga grejer...
det enda jobb jag vet där man jobbar hemifrån och är anställd så att säga är ju telefonjobb, men de ger ju uselt betalt. typ 1,50 i minuten eller nåt sånt... om de ens finns kvar... sånna där 'tjejer ringer gratis' linjer...

Vera sa...

Jag skulle nog köpa din bok, om du skrev en.

Blackart sa...

Aaawwww, Vera! Ett ex sålt. (jag har förresten varit med i en novellsamlingsbok som Cancerfonden gav ut, men där gick ju stålarna till cancerforskningen... Så om vi säger som så; jag hoppas jag slipper få nytta av dom stålarna! ;)

Imorgon fortsätter jag på en av mina många påbörjade böcker!

Anonym sa...

Ja, skriv! Jag vill läsa :)

Anonym sa...

I värsta fall om nu inte bokplanerna leder till ekonomisk succé så fär du väl gå ut och knega som de flesta andra av oss gör.

Blackart sa...

Och vem har sagt att jag inte gör det?

Anonym sa...

Jag har en utmaning som du kan börja med. :)