fredag 17 oktober 2008

Gasa en jude, skjut en varg...

Alltså. Jag blir nödgad att ställa frågan vem som är värd vilket öde. Om man är dömd till döden och blir fet som en gris innan man hinner få sin dödliga injektion så kan man få slippa... Inte all the way, men ett tag. Eftersom avrättningen annars kan bli plågsam, då venerna är svåra att finna på en fetknopp. Eller nåt.

Här är en tanke: ransonera käket till dödsdömda fångar. Eller till fångar överhuvudtaget. Eller är det för grymt? (jag är absolut emot dödsstraff (för det mesta) men om man nu ska ha det så kan man väl inte ha såna där kryphål?!)

Och våra djur. Oooh, alla dessa våra djur som ska räddas. Eller inte räddas. Beroende på art. Vargar ska räddas till varje pris. Jag funderar över varför, för jag tror nog att det finns rätt mycket varg nu. Jag menar inte att man hämninglöst ska skjuta varenda varg, men nog tycker jag att det skulle vara rätt att få skjuta en varg som strök omkring i ett villaområde och bet barn. Till exempel.

Älgar ska man skjuta. Ibland. Under kontrollerade former. Boskap (köttdjur) får man döda hejvilt, eftersom det knappt är djur överhuvudtaget, utan räknas som mat. Är skillnaden på vad man får göras relaterat till vilda och tama djur?

Men då undrar man ju över andra vilda djur. Till exempel mördarsniglar. Där finns det verkligen ingen ände på hur dom ska torteras till döds. Dom ska klippas på mitten. Saltas, dränkas, brännas... Och vi skäms inte ens över det, utan delar gärna dessa tortyrtips med våra grannar och vänner. Samtidigt som vi förfasar oss över asiens sätt att hantera vilda hundar för att få päls och kött.

Nä, jag vet inte vart jag ville komma. Bara att jag tycker att så länge folk delar tortyrtips gällande sniglar så är det väl inte så jävla farligt om kungen råkar nämna att han tycker att vargjakt inte skulle vara så pjåkigt.

Och innan jag får en massa syrliga jävla kommentarer så vill jag bara säga att JAG INTE ÄR FÖR slakt, jakt, tortyr eller dödsstraff. Jag är anti det mesta, egentligen. Jag irriterar mig bara på allt jävla hyckleri. Eller jag gör det ibland, iallafall. För det mesta orkar jag inte bry mig.

Inga kommentarer: