fredag 20 juli 2007

Uppföljning

Ang mitt tidigare inlägg. Jag har sett att vissa folk inte håller med, utan anser att det är vi som inte tycker att nakna barn är "okej" som trissar upp hysterin, som gör nakna barn till sexobjekt genom att på nåt vis erkänna pedofilernas existens och deras perversa lustar.

Jag kan förstå ståndpunkten. Nakenhet är okej. Nakenhet ska självklart vara okej. Genom att "skrämma" barn och "skapa hysteri" kring nakenhet gör man väl mer skada än nytta. Men det är inte vad mitt inlägg (och liknande) handlar om. Jag skapar ingen hysteri kring nakenhet. Jag tycker bara inte att foton på denna nakenhet ska cirkulera i allmänna sammanhang - varken vuxnas eller barns nakenhet.

Jag tycker nakenhet är privat. Inte sexuellt. Privat.

Kommentarer jag läst, typ

"Vad EXAKT gör pedofiler med bilder som syns online? Är det någon som sett några? Hur exakt påverkar det barnet som inte vet ett dugg om det? "

är i det närmaste skrattretande. Vad pedofilerna gör tror jag vi alla är medvetna om. Om de nöjer sig med att sitta hemma vid sin dator med fotografier av Svenne Svenssons nakna unge i vattenbrynet så är det ju toppen. Eller? Svenne Svenssons unge vet inget och tar därmed ingen skada.

Det man inte vet har man inte ont av - är det en gångbar synpunkt i ämnet? Är det ens en gångbar synpunkt överhuvudtaget?

Att vi inte ska ändra våra beteenden pga pedofiler är jag helt med på. Men handlar detta om att ändra ett beteende?

Fundera på detta; Hur länge har postningen av foto på internet varit ett "beteende"? Är det verkligen så att vi "ändrar vårt beteende" genom att låta bli att posta bilder på våra nakna barn?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm... Det är väldigt svårt att bestämma sig för OM man skall lägga ut bilder eller inte. Jag har valt att lägga ut VISSA bilder för att jag vet att släktingar och långväga vänner läser min blogg. Sedan skulle jag iof INTE lägga ut sk proffsbilder tagna hos en fotograf. Inte heller bilder som jag själv tror skulle få uppmärksamhet av en pedofil. Men det kan man ju aldrig veta säkert... Avvägningen är skitsvår!
P&K

Blackart sa...

Det är egentligen bara nakenheten jag tycker är värst. Visst är all exponering av barnen en avvägning, och jag har själv valt att vara extremt tillbakadragen på den fronten.

Men nakenheten är, som sagt, definitivt privat. I mina ögon. Både när det gäller barn och vuxna.

Anonym sa...

Jag länkar till det här inlägget om det är okej med dig. Tycker att du på ett bra sätt har sammanfattat kommentarerna till mitt inlägg. Hoppas det är okej med dig?

Anonym sa...

Jag anser att följande faktafel har gjorts i alla diskutioner om pedofiler..everywhere..

Pedofiler har inte förökat sig, något som är en populärmyt bland vilsna och oförmögna föräldrar som skräms upp av skitsnackssagor. Pedofiler är inte skyldiga till alla dem tusentals övergrepp som sker, men allmänhetens definitioner får gärna råda...det tjänar statsmakterna på då dem kan börja lägga sig i sexuellt beteende och på så vis öka sin social ingenjörskonst ytterligare.

Pedofiler "uppmärksammades" för ett tag sedan mer och mer på allvar, men utan att några egentliga fruktansvärda händelser hade föranlett detta. Övergrepp kommer alltid att ske. Titta bara på narkotikamarknaden, där skjuts det ihjäl dussintals människor pga egen vinning, men eftersom detta var en ren vuxen"grej" så skiter väl alla rädda föräldrar i det.

Rent statistiskt är ni rädda för falsifierade data...för det första. Det är rent större chans att hela er familj blir dödad i en trafikolycka än att en okänd pedofil bara vandrar in i ditt hus, tar ditt barn och knullar det...dessutom handlar mindre än 10 % av övergreppsfallen om penetrering, men enligt populärmyten så är det ju just det som är normen. Detta är fel. 90 % av anmälda övergrepp handlar om i värsta fall sk petting, vilket naturligtvis är ett övergrepp, men samtidigt övergår i massa avoga diskutioner och dessutom vidriga förhör dä'r barnen "tas om hand" av någon självutnämnd pseudosnut som tror att han/hon känner barnet bättre än mamma och pappa pga att hon har en löjlig docka i handen som barnet ska "peka på". Även här finnes stora felaktigheter i praxis. Att sammanställa ett vittnesmål från två föräldrar är svårt då övergrepp i stadsmiljö oftast sker på tex midsommar, påsk eller någon annan högtid då MAMMA OCH PAPPA SUPER...och således är de inte intresserade av barnen...jag vet tiotals föräldrar som antar att barnen själva är gående små maskiner som man kan programmera bort mänskligheten hos, men det är ju lätt att dra någon stackars unge
till en hemsk rättegång över småsaker bara för att man brast i sitt eget ansvar..dubbelmoral handlar det visst om.

Ännu en myt..

Pedofiler finns "överallt".

Detta är objektivt sant, men praktiskt så är det rent felaktigt.
Att med hjälp av statistiska data få fram en "bild av pedofilers utbreddhet" är skitsvårt, ungefär lika osäkra data som CAN har då de påstår att något minskat eller ökat i frågan om konsumtion av knark...

Svenssons mamma-pappa-barn metod bygger på trygghetsnarkomani och således kan man skriva precis vad som helst, bara det inehåller ordet pedofil för att föräldrar ska sätta upp stängsel kring sina hus och anställa ECPAT personal som patrullerar bostadsområdet, allt för att "pedofiler finns ju och dem är minsann äckel och hotar min dröm om en perfekt uppfostran av mina barn".

Själv har jag fått lära mig om sex som nioåring, jag tar inte skada av det idag, men pga den stora tabubelagda bilden av pojk-pojk sex, så tog jag skada av det då...SE det handlade inte om att jag var "sårad och skuren i bitar av en hemsk pedofil", det handlade om homofobi och det tog mig lång tid att förstå att det som skedde var en lek pga min mors märkliga (och dem flesta vuxnas) uppfattning av sex. Sex är skönt och det tycker tyvärr barn också, det är ett mänskligt faktum...MEN OJ..jag är ju en peddojävel nu för jag skrev att barn tycker att sex är skönt..råd till alla föräldrar med barn i 7-10 års åldern...fråga dem om de ofta rör sig själva mellan benen och försök att inte se livrädda ut så får ni nog svaret.."ja mycket ofta". Men detta är ju privat och enligt dem flesta ickeexisterande beteende...

Faktan föregår all moral och bygger på logikens enkla sanning, hade situationen varit så svår och så många övergrepp faktiskt skett, så hade det märkts..men eftersom sex är tabubelagt så antar man direkt att detta är fråga om hemliga sjuka möten mellan barn och pedofiler när det egentligen handlar om barns sexualitet...som enligt svenskar(bigotta) inte finns...

Däremot finns det mycket god och korrekt forskning på ämnet..

Jag föreslår följande googla på "barns sexualitet", så får ni något annat att vara rädda för..nämligen verkligheten...

Pedofili är inget reellt begrepp, det är ett ordstäv, dessutom är en pedofil tyvärr inte pedofil förr än då en psykiater säger det då det tas upp i DSM IV, ni kan googla på det också om ni undrar över varför pedofil plötsligt inte är så mycket ett allmänhetens goda begrepp utan en psykiatrisk diagnos. Fram tills att alla föräldrar läst detta, så önskar jag er lycka till med att självdiagnosticera era barn med ADHD för att de springer runt "för mycket" eller med autism för att "de inte relaterar" tillräckligt med andra. Sanningen är tyvärr att ni föräldrar vill att era barn ska vara era "perfekta barn" som ska bli som andra barn, för vem som blir avvikande kan man inte veta

(och det är alla föräldrar per statsmakternas kravbild livrädda för)

jag har själv autism och har erfarit den svåra mobbning man utsätts för då man har detta "emotionella fel", som många verkar tro det är...sanningen är att folk vet ännu mindre om autism än pedofili och ändå förlitar dem sig på att psykiatrin ska bedöma opartiskt och korrekt, ni kanske skulle låta dem göra sitt jobb istället för att stämpla människor. Detta är dessutom kriminellt...och nej, det är inte olagligt att vara pedofil, så ni gör tyvärr mer fel än dem som bara "existerar".

det står mycket utförligt i DSM IV om pedofiler och också om autism, jag föreslår att ni läser den..det kan hjälpa er att inse att ni inte har rätt att spy ur er massa skitsnack om saker jag vet bättre än er, utan att ens behöva ha barn och utan att vara ens orolig.

Att tillägga borde ni gå ett par högskolekurser i social ingenjörskonst och dessutom utbilda er i psykosociala konstruktionsmodeller så ser ni att det är ni som är grundlurade utav politiker och makthavare, pedofiler existerar inte i någon mening alls, det är en allmän mytbildning som skapat begrepp kring detta och det funkar ju på dumma föräldrar, så varför inte använda det?

DU MÅSTE DIAGNOSTICERAS AV EN LEGITIMERAD PSYIKIATER PÅ ETT CERTIFIERAT SJUKHUS I SAMBAND MED ETT UTFÖRLIGT DSM IV TEST FÖR ATT "BLI" PEDOFIL. MAN BLIR DESSUTOM INTE PEDOFIL, MAN ÄR DET SEDAN FÖDSELN OCH NEJ, MAN BLIR INTE PEDOFIL AV ATT HA SEX SOM BARN OCH NEJ, MAN KAN INTE KALLA NÅGON SOM INTE HAR DIAGNOSTICERATS SOM PEDOFIL FÖR PEDOFIL. ERA DUMMA ARGUMENT BYGGER PÅ SKRÄMSELPROPAGANDA: DET FINNS VISSA MÄNNISKOR SOM HAR ANDRA SEXUELLA AVVIKELSER ÄN DET NORMALA SOM FÖREDRAR BARN OCH DÄRFÖR AUTOMATISKT KANSKE, MÖJLIGTVIS OM JAG HAR OTUR JUST "MINA" BARN.

(Dessutom äger du inte dina barn, dem äger sig själva och du väljer att inse det först vid en viss ålder, alltså ser du dem som ägodelar..trist men sant) Förnekelse kräver som bekant begränsingar i logik...

Det är nog sveriges föräldrar som ska sluta populärblogga och utbilda sig på högskola, gärna inom avancerad biologi

(helst inte i sverige, gärna ett land där vi erkänner sexuella avvikelser som läggningar och inte sjukdomar, tex holland, där jag själv ska studera)

läs gärna url:en jag postar nedanför mitt namn, den är också en bra informationskälla för er som tror er vara färdigutbildade sociologer, men som arbetar på Ica och råkar ha barn...