lördag 26 maj 2007

Uttråkad uppfinnare av nya ord! eller Hur har jag klarat mig hela livet utan att använda mig av detta ordet!?

Vilket ord jag just kom på! Tröggröt. Det är nog det saknade ordet i min vokabulär, det känns precis sådär grått och klistrigt som havregrynsgröt och livet.


Känns som om veckan bara flöt bort i en sån där tröggröt, som man släpar sig igenom och som helt plötsligt bara är slut utan att man hunnit eller orkat nånting. Å andra sidan har det ju varit en mindre familjesammankomst med tanke på stortjejens födelsedag.

Och att klara sig igenom sånt där är värre än tröggröt. Som tur var hade ena halvan hunnit lämna bygget när andra halvan dök upp, så vi slapp uppleva mästerskapen i bittra kommenatarer plusplus och martyrskap deluxe.

Vissa delikata bitar kan man aldrig komma undan, dock. Men det får man leva med. Gilla läget.

Gilla-la-la-la läget? Tröggröt.

Inga kommentarer: