söndag 27 maj 2007

Heja mamsegull!

Mors dag. Idag är det 11 år sedan jag kom hem från BB med min första vackerbit. Då bestod mors dag i att byta sängkläderna eftersom de var fulla med fostervatten och att grina järnet på grund av den fruktade "tredagarsbluesen". Men ändå. Att vara mamma rockar!

Men när man är mamma - då behöver man väl inte fira sin mamma? Då blir ju hela dagen ett enda paradoxalt jagande efter mammor som inte är hemma eftersom dom är hos sina mammor. Eller? Man borde väl bara få vara, ta det lugnt och äta praliner slash öppna presenter hela långa dagen?

Eller?

Grattis mammor!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, verkligen - att vara mamma rockar!! Grattis i eftersott :)
Jag hade babyblues dan efter förlossning, var otröstlig i några timmar, sen har det varit lugnt. Så det har gått över förväntan! Nu gråter jag bara av trötthet ibland när jag sitter och hänger o ammar på natten haha, men det är det sannerligen värt!