fredag 24 augusti 2007

Stäng inte av!

Jaha. Detta har hänt sen sist:

  • Vi har varit på Skara Sommarland, där somliga badade och hade kul (inte jag) och andra frös ihjäl och hade blöta skor (jag)
  • Vi har varit i Danmark där somliga har åkt vattenrush, hoppat i bollhav och gjort våghalsiga trampolinvolter (inte jag) och andra har badat i 37-graders bubbelpool, ätit glass och softat (jag)

På väg hem började bilen krångla. Vi gick in i en affär i Maribo, och när vi kom ut och startade bilen var den alldeles "bluddrig" och motorlampan pep och blinkade. Nåja, skuttskutt in på en auktoriserad verkstad som inte hade tid. Som ringde upp närmsta verkstad som inte heller hade tid. Rahrah, vi bluddrar oss hem! Och hem kom vi.

Väl hemma vill man sjunka ner i soffan och spana på lite shyssta serier på tv. Vilket inte funkar eftersom digitaljävelboxen har kollapsat. Jag ber om ursäkt för följande bistra ord, men

FÖRBANNADES JÄVLA RÖV!

Tag av detta lärdomen; om man stänger av apparater som är gjorda för - och vana vid - att vara igång, så kan det sluta illa (och jävligt dyrt)! Låt grejerna vara igång (mmmm, låt bilen stå på tomgång, 24/7!)

Nåja. Nu är en felsökning gjord på bilen, och en ny digitalbox inköpt. Tjoho. Och NEJ det har man inte råd med efter semestern. Och inte har man lust att mecka runt med såna prylar dagen efter man kommit från sin semester. Fnys.

Dessutom blev jag kallad på anställningsintervju när jag var i Danmark. Och vidare så fick jag en tandläkartid till lilltjejen i morse (som jag fick beställa i Danmark). Fan, jag skulle ju vila upp mig efter semestern idag ju. Pust. Ingen ro.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hmm, förklaringen till att mina dvdspelare pajar hela tiden alltså. jag ska iiinte slå av dem när jag reser iväg alltså.

Blackart sa...

Precis så! Good girl! :)