onsdag 29 augusti 2007

Jag har också gjort abort


Jag funderar på att köpa en sån här:

Jag tänker;

alltid provo-cerar det väl nån!

Men på ett mer seriöst plan så är jag förfasad över abortmotståndare och deras en smula kvinnoförtryckande resonemang.

Så vi kvinnor ska degraderas till behållare för ett ofött liv, fråntas rätten till vårt eget liv på det viset vi vill att det ska se ut? Hade det varit männen som bar på fostret hade det aldrig varit någon debatt, då hade det varit så självklart med fria aborter att nåt annat hade varit skrattretande.

Och nej, jag är inte mycket för att aborter används som preventivmedel. Det känns onödigt, slöseri med sjukvårdsresurser. Men jag kan inte heller påstå att jag bara anser att bara vissa skäl är giltiga för att genomföra abort. Om våldtäkt skulle vara ett sånt giltigt skäl, så skulle ju "våldtäkterna" stiga statistiskt till löjeväckande siffror. Och vem skulle bestämma vad giltiga skäl var?

Och, ja, jag har gjort en abort. Om jag blev brutalt våldtagen, var mindreårig eller bara slarvig är av föga intresse. Det spelar ingen roll. Jag har gjort det. Jag är inte stolt över det. Jag skäms inte heller. Jag valde vad som verkade vara den minst smärtsamma vägen att gå vid det tillfället.

Så jo, bannemig om jag inte ska köpa mig en TRÖJA (klick!)

1 kommentar:

Anonym sa...

det känns väl lite som att man kanske ska tänka lite på ungen oxå. hur kul är det att födas som ett misstag eller nåt. typ. förövrigt är den här världen så full av idioti så..