lördag 30 juni 2007

Ännu en dag förlorad

Den är borta, dagen. Langoljärerna har fått sitt. Glufsglufs. Som små pacmans, stressar runt och mumsar i sig förlorade dagar. Jag flyter med, förlorar dagar, vinner minnen.

Jag och en kompis diskuterade sannolikhetslära förut, och jag föll tillbaka i konspirationsteorier a la Matrix. Minnen från förlorade dagar. Vem bestämmer, finns vi, är vi produkten av någons twisted mind...? Tankar, funderingar. Vad är rätt vs fel? Vad är verkligt? Är omgivningen kulisser? Big Brother's watching...?

Men jag blir inte skrämd. Alla har ju likadana tankar, förmodligen är det lika normalt som att gå och skita. Förr - innan Matrix, Vanilla Sky och Conspiracy Theory - trodde jag att jag var unik som tänkte i dom banorna. Jag hade fel.

I don´t search to belong. I search to be lost.




Inga kommentarer: